2017

ЛИСТ МІНІСТЕРСТВА МОЛОДІ ТА СПОРТУ  УКРАЇНИ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ВИШКОЛУ "ДЖУРА-ПРИКОРДОННИК"  ЗАВАНТАЖИТИ

 

ПРИСЛІПСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС "ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД І-ІІ СТУПЕНІВ - ДОШКІЛЬНИЙ  НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД"

          6 грудня 2017 року в Присліпському НВК І-ІІ ступенів урочисто відзначено День Збройних сил України. Проведено захід «На варті Вітчизни», присвячений найвідважнішим воїнам України. З великою шаною та повагою, з безмежною гордістю та любов’ю  для воїнів  збройних сил України прозвучали слова подяки.

 

                                                          

_______________________________________________________________________________________________________________________

РЕПИНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС "ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІІ СТУПЕНІВ - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД" 

 

      У Репинському НВК І-ІІІ ступенів проведено тематичні заходи з відзначення   Дня  Гідності та Свободи: тематичні години класного керівника в  5-11 класах, урочисту лінійку  "Герої не вмирають", перегляд відеороликів  «Пам'яті Героїв Небесної Сотні» , «Я живу на Богом даній землі», «Пливе кача по Тисині», «Пам'ятай, за що ти стояв». 

 

            

 

 

Наказ "Про підсумки ІІ (районного) конкурсу  літературних    творів,    творів образотворчого  мистецтва    та  фоторобіт на    тему     „Захисники

УКРАЇНИ:  ІСТОРІЯ    ТА   СЬОГОДЕННЯ”

 

РОЗТОКІВСЬКИЙ НВК І-ІІ СТУПЕНІВ 

       12 жовтня 2017 року в Розтоківському НВК І-ІІ ступенів  відбулися урочистості до Дня захисника України. Під керівництвом вчителя історії Аліни Фурдь та вчителя української мови та літератури Оксани Кравець, учні підготували  концертну програму.

Відбулася зустріч учнів школи із жителем с.Розтока, батьком учениці  9 класу Марини Світної, учасником АТО  Олегом Світним. Він розповів  учням  про страшні незабутні епізоди війни, які він бачив на власні очі. Закликав їх бути старанними, поважати вчителів, батьків, бути прикладом у всьому, виростатати справжніми патріотами своєї держави – України. На закінчення зустрічі директор НВК Ганна Шкирта подякувала гостю за теплу зустріч, і запевнила всіх присутніх, що такі заходи   стануть доброю традицією в навчальному закладі і на наступні  роки.

          

________________________________________________________________________________________________________________________

НЕГРОВЕЦЬКИЙ НВК І-ІІІ СТУПЕНІВ ІМ.ВАСИЛЯ РОСОХИ

13 жовтня 2017 року в Негровецькому НВК І-ІІІ ст. ім. В. Росохи  відбулися урочистості до Дня захисника України. У фойє освітнього закладу оформлено тематичну книжкову виставку, продемонстровано документальні фільми про Героїв-односельчан Василя Росоху та Василя Пойду,  загиблих в зоні АТО. Проведено лінійку, відслужено  панахиди біля  обеліска  воїнам-односельцям, які загинули в роки  Другої світової війни, та памятника загиблим воїнам-землякам АТО. Педагогами та учнями школи покладено квіти до обеліска, пам’ятника та на могили  загиблих воїнів АТО.

             

________________________________________________________________________________________________________________________

УРОЧИСТОСТІ В СЕЛІ КЕЛЕЧИН - БАТЬКІВЩИНІ АВГУСТИНА ВОЛОШИНА

            17 березня 2017 року  в селі Келечин відбулися урочистості з відзначення 78-річниці проголошення Карпатської України. Закладено камінь для майбутнього музею-садиби громадського діяча, вченого, священика, Президента Карпатської України  Августина Волошина. Разом з керівництвом області, району в акції взяли участь  учні загальноосвітніх шкіл, педагогічні працівники  Міжгірщини.

 

     

 

______________________________________________________________________________________________________________________

                                                       

              НИЖНЬОСТУДЕНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ

             У загальноосвітньому навчальному закладі  проведена лекція на тему «Утворення Карпатської України – зразок єдності народу в боротьбі за волю», під час якої учні переглянули документальний фільм «Карпатська Україна 1938-1939 рр.» У ході лекції   присутні  ознайомилися  зі становищем Закарпаття в 1938-1939 рр. та про проголошення автономії Карпатської України. Наголошено, що в  боях на Красному полі, яке стало феноменом героїзму і самопожертви,  брали участь жителі с. Нижній Студений Щадей Д. Ф. та Іваницький В. І. Коли вони вирішили іти захищати рідний край, жінки вишили на синьо-жовтому прапорі слова «Просвіта. Нижній Студений». 

Цей прапор після повернення додому зберігав  у себе Іваницький В. І. На знак цієї події Іваницький В. І. біля входу у свій двір з’єднав два ясени у вигляді тризуба.

А наприкінці лекції учні вшанували Президента Карпатської України  Августина Волошина, його соратників і загиблих на Красному полі хвилиною мовчання.

          Виставка, приурочена 78-й річниці проголошення Карпатської України та Президенту Карпатської України, Герою України А. Волошину, а також полеглим в бою карпатським січовикам.

Під час виставки учні мали можливість більш детально ознайомитися з історією Карпатської України. Також учні 8-9 класів підготували реферати на теми «Августин Волошин – Президент Карпатської України» та «Велич і трагедія Карпатської України».

  

  _________________________________________________________________________________________________________________

ВЕРХНЬОСТУДЕНІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  "ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІ СТУПЕНІВ - ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД"

    Проведення у закладі заходів щодо відзначення 78-ої річниці Карпатської України

           

____________________________________________________________________________________________________________________

               СТРІЛЕЦЬКІ ПІСНІ НА "КРАСНОМУ ПОЛІ" ЗВУЧАЛИ ПО-ОСОБЛИВОМУ!

 

15 березня 2017 року  старшокласники Міжгірської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 взяли участь в урочистостях  з нагоди проголошення 78-ої річниці Карпатської України, що  проходили на  Красному  полі поблизу Хуста.

    

_______________________________________________________________________________________________________________________

                    ПРИСЛІПСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ

          Кожного року березневі дні нагадають нам про славу та трагедію Карпатської України навесні далекого 1939 року... У той час значна частина світової громадськості дивувалась подвигу маленької, але великої духом частини українського народу, героїв Карпатської Січі, які посміли стати на захист рідної землі від нападників.

15 березня... Ця дата не в календарі виділена, а в душі закарпатців. Цим числом кожна весна особлива над Тисою – загострена болем. Бо є на березі тієї річки, поблизу Хуста, поле, з якого березневого дня 1939 року в її води стікала кров найвірніших і найвідданіших синів свого краю – борців за його незалежність і волю.

Тому цими днями  у Присліпській ЗОШ було проведено виховний захід за назвою однойменного щоденника Василя Гренджі-Донського "Щастя і горе Карпатської України". 

 

  

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

ПИЛИПЕЦЬКА СПЕЦІЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА-ІНТЕРНАТ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ОКРЕМИХ ПРЕДМЕТІВ ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ

Лінійка - реквієм, приурочена  пам'яті героїв  НЕБЕСНОЇ сотні "МАМО, Я НЕ ВЕРНУСЬ..."

 

    

 

  

 

Тематична виставка " Герої не  вмирають"

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________

МАЙДАНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

20.02.2017 р. проведено виховний захід "Герої не вмирають", присвячений вшануванню подвигу учасників Революції Гідності. Використано відеоматеріали, документальну хроніку, відеокліпи. Оголошено хвилину мовчання.

 

 

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________

ГОЛЯТИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

       20 лютого 2017 року в школі проведено заходи, приурочені пам’яті Героїв Небесної Сотні.    Учнями школи переглянуто фільм «Небесна Сотня в вирій полетіла», вшановано пам’ять Героїв  хвилиною мовчання. Емоційним було запалення учнями  свічок у формі тризуба.

       Кожен учень пройнявся історією невинно загиблих людей на Майдані, що сприяло піднесенню патріотичного настрою. 

       

________________________________________________________________________________________________________________________

СИНЕВИРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

Цикл тематичних заходів «Герої не вмирають… Просто йдуть…»  

             

 

              

________________________________________________________________________________________________________________________

МІЖГІРСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНОСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ОКРЕМИХ ПРЕДМЕТІВ ІМЕНІ АВГУСТИНА ВОЛОШИНА

         З метою вшанування пам'яті учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв  Небесної Сотні в школі оформлено тематичні  виставки "Третя річниця Революції гідності", "Слава Героям Небесної Сотні";  проведено  учнівські  конференції  "День, що змінив  країну!" (8-9 класи); "Небесна сотня: герої не вмирають"; (10-11класи). У 6, 7 класах відбулися  Уроки мужності "Реквієм Небесній сотні", в 5-11 класах -  години класного керівника "Україна, гідність, свобода". Серед учнів 4-8 класів проведено  конкурси малюнків  " Моя країна – Україна,  вільна і красива".

    

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________________

МІЖГІРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ  № 1

          З 16  до 21 лютого 2017 року в Міжгірській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1 пройшли тематичні заходи щодо вшанування подвигу  учасників Революції Гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні.  Протягом тижня в школі діяла  виставка малюнків,  присвячених Героям «Слава Героям!», у шкільній бібліотеці -  книжкова виставка «Калейдоскоп трагічних подій». У фойє школи оформлено стенд «День Героїв Небесної Сотні». Учні 7-8 класів  ознайомилися з революційною поезією Майдану та переглянули відеоролик «Вічна пам’ять полеглим…».

           20 лютого 2017 року  проведено загальношкільну лінійку-реквієм «Небесна сотня» за участю учасників АТО Леднея І., Маслея О., Пулея В.  У  спортивному залі школи організовано  змагання між учнями 3-4 класів,  приурочених вшануванню пам’яті Героїв Небесної Сотні. Проведено традиційний турнір «Нумо, хлопці!». Він розпочався естафетою 22PushupChallenge, ідея якої – підтримати бійців, котрі повернулись із зони бойових дій і мають посттравматичний синдром. Участь у відкритті турніру взяли керівники школи, військові Міжгірського районного військкомату, учасники антитерористичної операції Євген Бундзяк, Василь Пулей, представник обласного військового комісаріату Віталій Дячук.
             

 

________________________________________________________________________________________________________________________

                            День відкритих дверей у військовій частині м.Мукачева

            На виконання розпорядження голови Міжгірської РДА 07.02.2017  № 22 "Про проведення заходів національно-патріотичного виховання серед дітей та учнівської молоді" ,  з метою забезпечення високого рівня знань предмета "Захист Вітчизни" та військово-патріотичного виховання школярів 10 лютого 154 одинадцятикласники навчальних закладів Міжгірського району відвідали військову частину в м.Мукачево. Під керівництвом Міжгірського районного військового комісара підполковника Лущакевича Сергія Євгеновича старшокласники мали змогу ознайомитися з сучасними видами зброї та військовою технікою. Для підлітків у військовій частині військовослужбовцями був організований показ деяких військових дій підрозділів, школярами також було оглянуто казарми військовослужбовців. На завершення в кінотеатрі військової частини учні переглянули документальний фільм про оборону Дебальцева в лютому 2015 року. Юнаки щиро завдячують військовим за цікаву екскурсію. 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________

ТОРУНЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

                          ФЛЕШМОБ "ТІЛЬКИ ТИ ПОВЕРТАЙСЯ ЖИВИМ!"

_________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                             МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

HAКАЗ

№ 641 від 16 червня 2015 року

 

Про затвердження Концепції національно-патріотичного
виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації
Концепції національно-патріотичного виховання дітей
і молоді та методичних рекомендацій щодо
національно-патріотичного виховання y
загальноосвітніх навчальних закладах

 

                 Відповідно до рішень Колегії Міністерства освіти і науки України від 26.03.2015 протокол № 3/5-2 "Про Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді" та від 28.05.2015 протокол № 5/5-2 "Про Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді"

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Концепцію національно-патріотичного виховання дітей і молоді, що додається.

2. Затвердити Заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, що додаються.

3. Затвердити методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються.

4. Управлінню зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатній службі) (Загоруйко Ю. А.), департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), забезпечити оприлюднення Концепції, Заходів та методичних рекомендацій на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України.

5. Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, підприємствам, установам та організаціям, які віднесені до сфери управління Міністерства, визначені відповідальними виконавцями Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді забезпечити необхідні умови щодо реалізації Заходів.

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Міністр                                                                                               С. М. Квіт

 

                                                                                                                                                                  ДОДАТОК
                                                                                                                                                                  до наказу Міністерства освіти і науки України
                                                                                                                                                                  від 16.06.2015 р. № 641

 

КОНЦЕПЦІЯ
НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ

ВСТУП

          Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі своїх сусідів, подальшого світового порядку на планеті. В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням суспільного поступу, поряд з убезпеченням своєї суверенності й територіальної цілісності, пошуками шляхів для інтегрування в європейське співтовариство, є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави.

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу (раtria) як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

Інтеграційні процеси, що відбуваються в Україні, європоцентричність, пробудження громадянської і громадської ініціативи, виникнення різних громадських рухів, розповсюдження волонтерської діяльності, які накладаються на технологічну і комунікативну глобалізацію, міграційні зміни всередині суспільства, ідентифікаційні і реідентифікаційні процеси в особистісному розвитку кожного українця, відбуваються на тлі сплеску інтересу і прояву патріотичних почуттів і нових ставлень до історії, культури, релігії, традицій і звичаїв українського народу.

Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Вони уже ввійшли до освітнього і загальновиховного простору, але нинішні суспільні процеси вимагають їх переосмислення, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери.

            В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації. Важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам'яті про тривалі державницькі традиції України.

Серед них Київська Русь, Велике князівство Литовське, Військо Запорозьке, Гетьманщина, Українська Народна Республіка, Гетьманат Павла Скоропадського, Західноукраїнська Народна Республіка, Карпатська Україна та інші українські визвольні проекти. На особливу увагу заслуговує формування української політичної культури в часи Речі Посполитої та Австро-Угорщини, нове осмислення ролі Кримського Ханату як держави кримськотатарського народу, включно з тривалим воєнним протистоянням і плідною військовою та культурною співпрацею.

Особливого значення набуває ознайомлення з історією героїчної боротьби українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, зокрема у ХХ-ХХІ століттях це ОУН, УПА, дисидентський рух, студентська Революція на граніті, Помаранчева революція, Революція Гідності та ін.

           Важливим завданням є розгляд порівняльно-історичних відомостей про переривання державності в інших європейських країнах, які сьогодні представлені потужними європейськими націями. Спеціального розгляду потребують історичні обставини, що призводять до переривання державницької традиції.

           Разом із тим, національно-патріотичне виховання не повинно прищеплювати ідеї культурного імперіалізму, тобто способу споглядання світу лише очима власної культури. Ця Концепція виходить з ідеї об’єднання різних народів, національних та етнічних груп, які проживають на території України, довкола ідеї української державності, українського громадянства, що виступають загальними надбаннями, забезпечують їхній всебічний соціальний та культурний розвиток. Українська держава заперечує будь-які форми дискримінації, підтримуючи всі мови і культури, що зазнали такої дискримінації в часи колоніальної залежності України.

           На жаль, до сьогодні українська освіта не мала переконливої і позитивної традиції, досвіду щодо виховання патріотизму в дітей та молоді, у попередні часи боялися взагалі терміну “національний”, а “патріотичне виховання” сприймали винятково в етнонародному або неорадянському вимірі.

Протягом останніх десятиліть було розроблено низку концепцій:

  • Концепція національної системи виховання (1996);

  • Концепція національно-патріотичного виховання (2009);

  • Концепція Загальнодержавної цільової програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 рр.;

  • Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (2012).

Проте жодна з них не була розгорнута і не втілилася в конкретні кроки з реалізації через зміну векторів розвитку держави і, відповідно, освітньої політики, через різні уявлення правлячих еліт на ідеологію і напрями розвитку освіти.

На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей:

  • повага до національних символів (Герба, Прапора, Гімну України);

  • участь у громадсько-політичному житті країни;

  • повага до прав людини;

  • верховенство права;

  • толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури, а також до регіональних та національно-мовних особливостей;

  • рівність всіх перед законом;

  • готовність захищати суверенітет і територіальну цілісність України.

Відтак, враховуючи всі обставини, виникає гостра потреба у розробленні концепції, яка б визначала нову стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу виховання суб’єкта громадянського суспільства, громадянина-патріота України.

1. Мета та завдання національно-патріотичного виховання дітей та молоді

             Національно-патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна системна і цілеспрямована діяльність органів державної влади, громадських організацій, сім’ї, освітніх закладів, інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Найважливішим пріоритетом національно-патріотичного виховання є формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації.

Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. Воно сприяє єднанню українського народу, зміцненню соціально-економічних, духовних, культурних основ розвитку українського суспільства і держави.

Складовою частиною патріотичного виховання, а в часи воєнної загрози – пріоритетною, є військово-патріотичне виховання, зорієнтоване на формування у зростаючої особистості готовності до захисту Вітчизни, розвиток бажання здобувати військові професії, проходити службу у Збройних Силах України як особливому виді державної служби. Його зміст визначається національними інтересами України і покликаний забезпечити активну участь громадян у збереженні її безпеки від зовнішньої загрози. Робота з військово-патріотичного виховання учнівської молоді має проводитися комплексно, в єдності всіх його складників спільними зусиллями органів державного управління, а також освітніх закладів, сім'ї, громадських